an online Instagram web viewer

#peacebeuponyou medias

Photos

#Repost @amalunagroup with @repostapp
・・・
I know the only thing I want from this life..
And it's to follow all your footsteps to Paradise...
.
.
‘Alayka salla Allah O Muhammad..
(May Allah's salutations be upon you O Muhammad)
Peace & blessings on you every day..
‘Alayka salla Allah O Muhammad..
You inspire me in every way...
.
.
#isramiraj #isramiraj27rajab1438H #peacebeuponyou #muhammadsaw #maherzain #maherzainofficial #onebigfamily #amalunafoodie #amalunaclothing #amalunagroup 😇😇😇
#Repost  @amalunagroup with @repostapp ・・・ I know the only thing I want from this life.. And it's to follow all your footsteps to Paradise... . . ‘Alayka salla Allah O Muhammad.. (May Allah's salutations be upon you O Muhammad) Peace & blessings on you every day.. ‘Alayka salla Allah O Muhammad.. You inspire me in every way... . . #isramiraj  #isramiraj27rajab1438H  #peacebeuponyou  #muhammadsaw  #maherzain  #maherzainofficial  #onebigfamily  #amalunafoodie  #amalunaclothing  #amalunagroup  😇😇😇
I know the only thing I want from this life..
And it's to follow all your footsteps to Paradise...
.
.
‘Alayka salla Allah O Muhammad..
(May Allah's salutations be upon you O Muhammad)
Peace & blessings on you every day..
‘Alayka salla Allah O Muhammad..
You inspire me in every way...
.
.
#isramiraj #isramiraj27rajab1438H #peacebeuponyou #muhammadsaw #amalunafoodie #amalunaclothing #amalunagroup 😇😇😇
Subhanallah ❤

Allah ﷻ mulakan dengan kalimah Subhanallah. Kenapa ?

Otak manusia suka berfikir ikut hukum logikal. Perkara Israk Mikrak adalah perkara yang memang takkan logik sampai bila-bila selagi difikirkan ikut logik akal. Sebab itu Allah ﷻ "warning" di awal ayat dengan kalimah Subhanallah

Ada di kalangan sahabat yang pernah berjuang habis-habisan bersama Nabi, tapi saat Baginda Nabi menceritakan malam indah ini kepada mereka, mereka jadi tak yakin dengan Nabi ﷺ. Ada yang kata Nabi ﷺ gila. Ada yang sampai murtad - akibat memikir ikut logik akal. Allah

Selepas sedih dengan kematian pakciknya Abu Talib yang selalu membela dan selalu di sisi Nabi, kemudian wafat pula isteri tercinta iaitu Saidatina Khadija, malam Israk Mikraj adalah malam yang paling membahagiakan, hadiah untuk Nabi ﷺ

Harini, ramai dari kita yang kurang paham atau tak cuba ambil ibrah dari kisah Israk Mikraj ini. Yakinlah . . makin kita cuba untuk belajar mengenal Rasulullah ﷺ, makin kita jelas tentang kekuasaan Allah ﷻ. Biarlah kita nampak obses (bahasa mudah) pada baginda Nabi ﷺ sebab kita jugak yang akan nak syafaat dari Baginda Nabi nanti. Nabi Adam, Nabi Musa, Nabi Ibrahim, memohon nak jadi umat Nabi ﷺ. Tapi kita yang tak pernah mohon pun, tak appreciate bila dapat nikmat ini. Sedih kan. Jom sama-sama kita muhasabah diri, baik saya yang menulis dan kawan-kawan yang membaca

Yang menulis tak semestinya betul dari yang membaca 😔

Salam Israk Mikraj ❤
#sharing 😊
.
#Allah ﷻ #Rasulullah ﷺ #islam #alhamdulillah #syukur #peacebeuponyou #positivevibes #solat #hijrah #hijrahku #salam
Subhanallah ❤ Allah ﷻ mulakan dengan kalimah Subhanallah. Kenapa ? Otak manusia suka berfikir ikut hukum logikal. Perkara Israk Mikrak adalah perkara yang memang takkan logik sampai bila-bila selagi difikirkan ikut logik akal. Sebab itu Allah ﷻ "warning" di awal ayat dengan kalimah Subhanallah Ada di kalangan sahabat yang pernah berjuang habis-habisan bersama Nabi, tapi saat Baginda Nabi menceritakan malam indah ini kepada mereka, mereka jadi tak yakin dengan Nabi ﷺ. Ada yang kata Nabi ﷺ gila. Ada yang sampai murtad - akibat memikir ikut logik akal. Allah Selepas sedih dengan kematian pakciknya Abu Talib yang selalu membela dan selalu di sisi Nabi, kemudian wafat pula isteri tercinta iaitu Saidatina Khadija, malam Israk Mikraj adalah malam yang paling membahagiakan, hadiah untuk Nabi ﷺ Harini, ramai dari kita yang kurang paham atau tak cuba ambil ibrah dari kisah Israk Mikraj ini. Yakinlah . . makin kita cuba untuk belajar mengenal Rasulullah ﷺ, makin kita jelas tentang kekuasaan Allah ﷻ. Biarlah kita nampak obses (bahasa mudah) pada baginda Nabi ﷺ sebab kita jugak yang akan nak syafaat dari Baginda Nabi nanti. Nabi Adam, Nabi Musa, Nabi Ibrahim, memohon nak jadi umat Nabi ﷺ. Tapi kita yang tak pernah mohon pun, tak appreciate bila dapat nikmat ini. Sedih kan. Jom sama-sama kita muhasabah diri, baik saya yang menulis dan kawan-kawan yang membaca Yang menulis tak semestinya betul dari yang membaca 😔 Salam Israk Mikraj ❤ #sharing  😊 . #Allah  ﷻ #Rasulullah  ﷺ #islam  #alhamdulillah  #syukur  #peacebeuponyou  #positivevibes  #solat  #hijrah  #hijrahku  #salam 
mau nangis liat nya  @teladan.rasul -  #PeaceBeUponYou ❤ #followyourprophet #Openyourheartfollowyourprophet - #regrann
Kasih seorang ayah. 
It was heartbreaking everytime he try to cover his tears when talking about my dearly brother.

Semoga Allah menempatkan dirimu adikku bersama org2 yg beramal soleh. Al-fatihah.

#throwback #zakwanyzan #40hari #hanyakeranaallah #tilljannah
#love #peacebeuponyou #stillmissingyou
"If one had but a single glance to give the world, one should gaze on Istanbul". - Alphonse de Lamartine

Cheers to a magical journey in Constantinople 🌹❤ Summer 15'
Genuinely miss this place and its people!

#love #peace #peacebeuponyou #humans #humansoftheworld #spirituality #positivity #sufism #ontheroad #europe #asia #istanbul #turkey #constantinople #throwback #landscape #photography #travelingtheworld #travel #traveler from #montreal #montrealmoments #mtlmoments #montrealspirit #mtl #behappy #choosehumanity #friendship #universe
"If one had but a single glance to give the world, one should gaze on Istanbul". - Alphonse de Lamartine Cheers to a magical journey in Constantinople 🌹❤ Summer 15' Genuinely miss this place and its people! #love  #peace  #peacebeuponyou  #humans  #humansoftheworld  #spirituality  #positivity  #sufism  #ontheroad  #europe  #asia  #istanbul  #turkey  #constantinople  #throwback  #landscape  #photography  #travelingtheworld  #travel  #traveler  from #montreal  #montrealmoments  #mtlmoments  #montrealspirit  #mtl  #behappy  #choosehumanity  #friendship  #universe 
#Mirac  #معراج  #اللهم_صل_علي_محمدﷺو_آل_محمدﷺ  #PeaceBeUponYou. Bugün Nebi (s.a.v) arşa yukselerek Allah'in huzuruna kabul edildi.♥ Hakk'a baglanan bir kalp🌼.. Ve yol gosterici  Muhammed. Selam sanadir ey resulullah. #MiracMubareka #EhlibeytinBabasi. . #Enguzelsanat #beautifulart #PeaceBeUponYou #happykandil #best
.
.
.
@maherzainofficial  @maherfanpage @maherzainfanturkey
#PeaceBeUponYou ❤ #followyourprophet #Openyourheartfollowyourprophet #Repost @teladan.rasul with @insta.save.repost • • •
May peace-dreamers
And peace-lovers
Occupy the length and breadth
Of the world.
#peacebeuponyou #lebanon🇱🇧 #peacelovers❤ #travellers #salehalarabi #Tripoli #castle🏰
@teladan.rasul with @repostapp
・・・
#PeaceBeUponYou ❤ #followyourprophet #Openyourheartfollowyourprophet
Tanda cinta Allah itu lebih romantis loh

#peacebeuponyou #naskahhati #tandacinta #Allah #islam #quotes #ceritahati #lebihdekatdenganAllah #sajak
#duniaislam #skiededsa #unesa #unesahits #unesauntukindonesia 
@bem_unesa @bemfbsunesa @myclubunesa
“ The reason for my pride. YOU are my guide ✨
....
YOU inspire me in every way
I promise that wherever I go
Whenever I pray
I'll be sending YOU praise
With the words that I say
....
#PeaceBeUponYOU
#GratefulAlways
#AlhamduLillah ”
#maherzain
miss you😌💕
.
.
@teladan.rasul
.
.
#PeaceBeUponYou ❤ #followyourprophet #Openyourheartfollowyourprophet #regrann
I agree dad xD @zen.yatta_ 🔸
🔹
Tracer: @perfexia 💕
Mercies: @mrs_angela_ziegler 😇 @_.mercy.ow._ 😇
Genji: @__genji__shimada__ 🗡
🔹
🔸
Credit:
Tags: #zenyatta #peace #tranquilty #peacebeuponyou #genji #genjimain #overwatch #xbox #playstation #pc
#Repost @teladan.rasul with @instatoolsapp ・・・
#PeaceBeUponYou ❤ #followyourprophet #Openyourheartfollowyourprophet
#Repost @teladan.rasul with @repostapp
・・・
#PeaceBeUponYou ❤ #followyourprophet #Openyourheartfollowyourprophet
Rindu padamu ya Rasulullah ❤
#Repost @teladan.rasul with @repostapp
・・・
#PeaceBeUponYou ❤ #followyourprophet #Openyourheartfollowyourprophet
‘Alayka salla Allah O Muhammad
(May Allah's salutations be upon you O Muhammad)
Peace & blessings on you every day
‘Alayka salla Allah O Muhammad
You inspire me in every way
I promise that wherever I go
Whenever I pray
I'll be sending you praise
With the words that I say
Rasulallah (Messenger of Allah), O Muhammad
Peace & blessings on you every day
#maherzain #peacebeuponyou #april
‘Alayka salla Allah O Muhammad (May Allah's salutations be upon you O Muhammad) Peace & blessings on you every day ‘Alayka salla Allah O Muhammad You inspire me in every way I promise that wherever I go Whenever I pray I'll be sending you praise With the words that I say Rasulallah (Messenger of Allah), O Muhammad Peace & blessings on you every day #maherzain  #peacebeuponyou  #april 
Now watching... HALAQAH TV 9
.
EPISODE 12: Seven people who survived the patronage of Allah SWT
.
#muslim #halaqahtv9 #muslimah #peacebeuponyou #taubat #freesyria
Karna yang tepat tidak datang secara cepat. . . 🤗 .
.
.
#morningview 
#hijabers 
#peacebeuponyou
Jangan jadikan kegagalan kemarin sebagai penghambat hari ini. Semangat untuk membuat hari esok lebih baik, melalui hari ini.
#Assalamualaikum
#Peacebeuponyou
#Salam 
#GoodDay #beautifulday 
#LoveDay #MathematicTheBest #instagram #InstagramGood #instalike #likeForLike #Likeforfollow #followforfollow 
#ThankYou
Repost from @dewisandra 
Jika mau ada damai di dunia, 
Maka harus ada damai di antara bangsa2.
Jika mau ada  damai di bangsa2, 
Maka harus ada damai di kota2.
Jika mau ada damai di kota2,
Maka harus ada damai di antara tetangga.
Jika mau ada damai di antara tetangga, 
Maka harusa ada damai di rumah.
Jika mau ada damai di rumah,
Maka harus ada damai di hati.

#words #wisdom #happyfriday #iamFaithmen #faithmen #peace #PeaceBeUponYou #damai #heart
Repost from @dewisandra Jika mau ada damai di dunia, Maka harus ada damai di antara bangsa2. Jika mau ada damai di bangsa2, Maka harus ada damai di kota2. Jika mau ada damai di kota2, Maka harus ada damai di antara tetangga. Jika mau ada damai di antara tetangga, Maka harusa ada damai di rumah. Jika mau ada damai di rumah, Maka harus ada damai di hati. #words  #wisdom  #happyfriday  #iamFaithmen  #faithmen  #peace  #PeaceBeUponYou  #damai  #heart 
Sejatinya wanita
Berlutut tanpa pamrih
Tersenyum dalam bingkai tetesan hati
Mengayomi tanpa gundah dihati
Ikhlas dan tabah hal yang pasti
Mempersembahkan rindangnya hati; untuk permata yang berada disisi

#peacebeuponyou
#selamatharikartini #emansipasiwanita #menjadibaik
Pokok kalau x di jaga habis rosak daunnya..begitu juga kita..kalau xjaga iman kita rosak habis akhlak kita. #salamjumaat  #safetyfirst #photooftheday #potd #ootd #bestpicoftheday #vscophile #vscocamphotos #vscocam #vsom #peacebeuponyou #alambia #penggawasite #54unitlinkhouse #safetyandhealth
Sermon by Ali RadiAllahuanhu

Alee Ibn Abee Taalib RA said: “This world is soon coming to an end and will bid farewell, and the hereafter is coming and will soon begin. Today the horses are being kept in preparation, and tomorrow will be the race.

Indeed you are living in the days of hope that will be interrupted by death. Whoever falls short during the days of hope before his death comes will be doomed.

Strive hard for the sake of Allaah (swt) in the hope of reward as you strive hard for His sake for fear of His punishment.

I have never seen anything like paradise whose seekers could sleep. And I have never seen anything like hell, those who fear which can sleep.

The one who does not benefit from the truth will be harmed by falsehood, and whoever does not benefit from guidance will be led astray by misguidance. You have been instructed to travel, and you have been told about your provision. O people, this world is a temporary convenience; the righteous and the immoral alike may enjoy its luxuries. But the hereafter is true, and it will be ruled by a powerful King. Satan threatens you with poverty and bids you to do evil, but Allah (swt) promises you forgiveness and bounty from Him, and Allaah (swt) cares for all and knows all things.

O people, do righteous deeds during your lifetime, and your offspring will be taken care of.

Allaah (swt) has promised His paradise to those who obey Him, and He has warned of His hell for those who disobey Him. Its fire will never be extinguished, its prisoners will never be ransomed, and the one who suffers therein will never be helped. Its heat is intense, its bottom is deep and its water is a boiling fetid liquid.” Al-Bidaayah Wan-Nihaayah, 8/7

#quran #hadith #sunnah #bismillah #tauhid #aqidah #fiqh #subhanallah #alhamdulillah #allahuakbar #iman #insaf #adil #ihsan #taqwa #hikmah #bilmaruf #peacebeuponyou #asalamualaikum #islamicootd #islamicstreetwear #madinahwear #muhajirin #ansar #muslimah #muslim #madinah #makkah #ramadan
Sermon by Ali RadiAllahuanhu Alee Ibn Abee Taalib RA said: “This world is soon coming to an end and will bid farewell, and the hereafter is coming and will soon begin. Today the horses are being kept in preparation, and tomorrow will be the race. Indeed you are living in the days of hope that will be interrupted by death. Whoever falls short during the days of hope before his death comes will be doomed. Strive hard for the sake of Allaah (swt) in the hope of reward as you strive hard for His sake for fear of His punishment. I have never seen anything like paradise whose seekers could sleep. And I have never seen anything like hell, those who fear which can sleep. The one who does not benefit from the truth will be harmed by falsehood, and whoever does not benefit from guidance will be led astray by misguidance. You have been instructed to travel, and you have been told about your provision. O people, this world is a temporary convenience; the righteous and the immoral alike may enjoy its luxuries. But the hereafter is true, and it will be ruled by a powerful King. Satan threatens you with poverty and bids you to do evil, but Allah (swt) promises you forgiveness and bounty from Him, and Allaah (swt) cares for all and knows all things. O people, do righteous deeds during your lifetime, and your offspring will be taken care of. Allaah (swt) has promised His paradise to those who obey Him, and He has warned of His hell for those who disobey Him. Its fire will never be extinguished, its prisoners will never be ransomed, and the one who suffers therein will never be helped. Its heat is intense, its bottom is deep and its water is a boiling fetid liquid.” Al-Bidaayah Wan-Nihaayah, 8/7 #quran  #hadith  #sunnah  #bismillah  #tauhid  #aqidah  #fiqh  #subhanallah  #alhamdulillah  #allahuakbar  #iman  #insaf  #adil  #ihsan  #taqwa  #hikmah  #bilmaruf  #peacebeuponyou  #asalamualaikum  #islamicootd  #islamicstreetwear  #madinahwear  #muhajirin  #ansar  #muslimah  #muslim  #madinah  #makkah  #ramadan 
On our pilgrimage 🖖🏾🖖🏾🖖🏾🖖🏾🖖🏾🖖🏾🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽 #wordsofwisdom #hikingday #yay #somuchfun #psytrance #fuckshitup #peacebeuponyou #japan
Peace be upon you. 😘😘😘
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
#Peacebeuponyou #assalamualaikum
There are many people in this world who care about you, you just need to find them. #peacebeuponyou
There are many people in this world who care about you, you just need to find them. #peacebeuponyou 
...
Menly tears & Ultimate happiness 😇
Islam itu membawa perdamaian, bukan pertikaian. 
#proudtobeamoeslem 
#islamisbeautiful
#peacebeuponyou
The reason for my pride. YOU are my guide ✨
....
YOU inspire me in every way
I promise that wherever I go
Whenever I pray
I'll be sending YOU praise
With the words that I say
....
#PeaceBeUponYOU
#GratefulAlways
#AlhamduLillah
The reason for my pride. YOU are my guide ✨ .... YOU inspire me in every way I promise that wherever I go Whenever I pray I'll be sending YOU praise With the words that I say .... #PeaceBeUponYOU  #GratefulAlways  #AlhamduLillah 
/pəˈsɪst(ə)ns/
/pəˈsɪst(ə)ns/
Salah satu bentuk seksaan Allah ﷻ yang jarang manusia sedar yelah Allah akan menyibukkan masa seseorang itu

Orang itu akan sentiasa rasa tak cukup masa. Apa lagi masa untuk nak buat kebaikan. Orang ajak pergi masjid dia kata takde masa, orang ajak pergi majlis ilmu dia kata ada hal. Alasan tu akan sentiasa ada

Kenapa jadi begitu ? Sebab keberkatan masa itu dari Allah dan dia tak dapat keberkatan itu

Tn Guru kami selalu ingatkan kami hal ini setiap kali sebelum pengajian dimulakan. Katanya, yang hadir di majlis ilmu ini bukan sebab kita sendiri yang nak datang. Tapi Allah ﷻ yang pilih kita dan berikan taufiq dan hidayahNya untuk kita datang. Dia gerakkan hati kita, tangan dan kaki kita, kenderaan kita dan berikan masa untuk kita sampai lah kita datang sini. Allah

Sentiasa lah mengharapkan supaya Allah kasihani kita, rahmati kita, redhai kita, berkati umur kita. Hidayah memang milik Allah ﷻ. Tapi kalau kita takde kesungguhan dalam berniat nak dapat hidayah, hidayah depan mata pun kita takkan rasa..نعوذ بالله من ذلك . Penting nya untuk kita sentiasa berdoa mengharap rahmat Allah, taufik dan hidayah dariNya "Ya Allah, Kau lapangkan lah masaku untuk aku berbuat kebaikan kepadaMu"
.
.
#Allah ﷻ #Rasulullah ﷺ #islam #alhamdulillah #syukur #peacebeuponyou #positivevibes #solat #hijrah #hijrahku #salam
Salah satu bentuk seksaan Allah ﷻ yang jarang manusia sedar yelah Allah akan menyibukkan masa seseorang itu Orang itu akan sentiasa rasa tak cukup masa. Apa lagi masa untuk nak buat kebaikan. Orang ajak pergi masjid dia kata takde masa, orang ajak pergi majlis ilmu dia kata ada hal. Alasan tu akan sentiasa ada Kenapa jadi begitu ? Sebab keberkatan masa itu dari Allah dan dia tak dapat keberkatan itu Tn Guru kami selalu ingatkan kami hal ini setiap kali sebelum pengajian dimulakan. Katanya, yang hadir di majlis ilmu ini bukan sebab kita sendiri yang nak datang. Tapi Allah ﷻ yang pilih kita dan berikan taufiq dan hidayahNya untuk kita datang. Dia gerakkan hati kita, tangan dan kaki kita, kenderaan kita dan berikan masa untuk kita sampai lah kita datang sini. Allah Sentiasa lah mengharapkan supaya Allah kasihani kita, rahmati kita, redhai kita, berkati umur kita. Hidayah memang milik Allah ﷻ. Tapi kalau kita takde kesungguhan dalam berniat nak dapat hidayah, hidayah depan mata pun kita takkan rasa..نعوذ بالله من ذلك . Penting nya untuk kita sentiasa berdoa mengharap rahmat Allah, taufik dan hidayah dariNya "Ya Allah, Kau lapangkan lah masaku untuk aku berbuat kebaikan kepadaMu" . . #Allah  ﷻ #Rasulullah  ﷺ #islam  #alhamdulillah  #syukur  #peacebeuponyou  #positivevibes  #solat  #hijrah  #hijrahku  #salam 
#CeriteraKita #19042017 #penattapikugagahijua #penattapiberbaloi *
*
*
Sedih bila kita TERLALU mencuba untuk memenuhi kesemua kehendak mereka dan tanpa sedar, kita TAKKAN mampu mematuhi keseluruhan cerita walaupun KITA ditakdirkan sebagai pelakon utama KERANA jikalau kita tidak menjaga HUBUNGAN dengan pengarah filem tersebut, macam mana kita ingin BERJAYA? *
*
*
WALAU apa pun yang kamu LALUI dalam sebuah cerita samada cerita tersebut mendapat SAMBUTAN yang hangat ataupun sekadar di PINGGIRAN sahaja asalkan kamu BAHAGIA dalam proses DRAMA tersebut.
*
*
*
#NotaKakiYangAgakHitam
#BerkakiAyamBolehBuatSup
#HarusSelaluBerhentiTerlaluBerharap
#selamatmalamdunia 
#maafzahirdanbatin 
#maafserabutkanwallkamu 
#EskremMekdiNewFlavour
#muahhh 😗😙😚😘
#SalamSejahteraKeatasKamu #Assalamualaikum #PeaceBeUponYou
#CeriteraKita  #19042017  #penattapikugagahijua  #penattapiberbaloi  * * * Sedih bila kita TERLALU mencuba untuk memenuhi kesemua kehendak mereka dan tanpa sedar, kita TAKKAN mampu mematuhi keseluruhan cerita walaupun KITA ditakdirkan sebagai pelakon utama KERANA jikalau kita tidak menjaga HUBUNGAN dengan pengarah filem tersebut, macam mana kita ingin BERJAYA? * * * WALAU apa pun yang kamu LALUI dalam sebuah cerita samada cerita tersebut mendapat SAMBUTAN yang hangat ataupun sekadar di PINGGIRAN sahaja asalkan kamu BAHAGIA dalam proses DRAMA tersebut. * * * #NotaKakiYangAgakHitam  #BerkakiAyamBolehBuatSup  #HarusSelaluBerhentiTerlaluBerharap  #selamatmalamdunia  #maafzahirdanbatin  #maafserabutkanwallkamu  #EskremMekdiNewFlavour  #muahhh  😗😙😚😘 #SalamSejahteraKeatasKamu  #Assalamualaikum  #PeaceBeUponYou